Nawigator przedsiębiorczości

Baza wiedzy


Reklama

Reklama to informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia określonych towarów lub korzystania z usług, popierania określonych spraw lub idei. Niezależnie od tego, w jakiej branży firma zacznie działać, potrzebna jest reklama. Nie ma recepty na skuteczną i tanią reklamę małej firmy. ale zawsze warto pamiętać o kilku formach reklamy i zasadach promowania firmy. Zadbać o klientów przed rozpoczęciem działalności. Można poinformować znajomych o rozpoczęciu działalności i poprosić ich o reklamowanie firmy wśród ich znajomych, kolegów z pracy, sąsiadów itp. Jeśli trwa remont lokalu, w którym będzie prowadzona działalność – wywiesić baner reklamowy promujący lokal jeszcze przed otwarciem. Ulotki promocyjne. Bezpośrednio przed otwarciem należy pomyśleć o kolportażu ulotek reklamowych lub gazetek promocyjnych. Koszt takiej reklamy jest stosunkowo niewielki, a może w znacznym stopniu zwiększyć obrót. Warto też wcześniej przyjrzeć się ofercie lokalnych drukarni –ceny i jakość usług są często zróżnicowane. Profesjonalnie wykonane ulotki świadczą tylko o nas. Dystrybucją ulotek można się zająć samodzielnie lub zlecić ich rozniesienie firmom profesjonalnym, w tym pocztowym bezpośrednio do skrzynek odbiorców w określonym rejonie. Reklama na samochodzie. Prawie w każdym biznesie potrzebny jest środek transportu. Każdy samochód osobowy lub dostawczy można wykorzystać jako powierzchnię reklamową. Wbrew pozorom, duża ilość klientów trafi do nas po obejrzeniu właśnie takiej reklamy. Tego rodzaju reklama sprawdza się najlepiej w prowadzeniu biznesu lokalnego. Reklama w Internecie. Reklama poprzez własną stronę internetową jest obecnie najtańszą formą reklamy, jeśli weźmiemy pod uwagę możliwy zasięg takiej promocji. Na dobrze wykonanej stronie internetowej internauci, czyli potencjalni klienci, znajdą firmę za pomocą wyszukiwarki internetowej. W Polsce najbardziej znaną jest oczywiście Google i dlatego warto pomyśleć o pozycjonowaniu własnej strony. Jeśli działamy lokalnie (np. prowadzimy warsztat samochodowy), warto pomyśleć o uruchomieniu linków sponsorowanych. Własna strona www i jej promocja w wyszukiwarkach to oczywiście podstawa. Dodatkowo można pomyśleć o założeniu strony firmowej na Facebooku i Twitterze. Jeśli jest taka możliwość, warto też pomyśleć o stworzeniu krótkich filmów reklamowych firmy i umieścić je w sieci. Serwisy takie jak YouTube czy Vimeo są idealne do takiej promocji. Można również zamieszczać bezpłatnie swoje ogłoszenie reklamowe na serwisach informacyjno-ogłoszeniowych, np. www.gumtree.pl. Niezależnie od tego, jakie inne formy reklamy będziemy stosować, reklamie w Internecie warto poświęcić najwięcej uwagi. Książka telefoniczna. Ta forma reklamy ważna jest szczególnie dla firm usługowych. Oprócz tradycyjnej formy książki telefoniczne dostępne są również w Internecie (takie strony jak: www.pkt.pl, www.pf.pl, www.biznesfinder.pl czy www.firmy.net). Potykacze reklamowe przy ulicy. To idealna i bardzo popularna reklama wśród lokali gastronomicznych. Warto zastanowić się nad tego typu reklamą, gdy prowadzimy inny rodzaj działalności przy ruchliwej ulicy. W ofercie agencji reklamowych jest wiele rodzajów potykaczy. Różnią się kształtem, materiałem, z którego są wykonane, czy kolorem. Warto zatem wybrać taki, który samym swoim wyglądem przykuje uwagę przechodnia. Każdy pomysł na reklamowanie działalności jest dobry. Jeśli zabraknie pomysłów, można popatrzeć, w jaki sposób promują swoje produkty lub usługi inne firmy.



Powrót