Nawigator Przedsiębiorczości

O nawigatorze


Droga Użytkowniczko, Drogi Użytkowniku,

Nawigator Przedsiębiorczości to narzędzie, które ma pomóc Ci zaplanować oraz rozpocząć prowadzenie działalności gospodarczej. Nawigator jest narzędziem multimedialnym, co oznacza, że aby z nim pracować, niezbędny jest komputer oraz dostęp do Internetu.

Praca z Nawigatorem Przedsiębiorczości będzie wymagać od Ciebie trzech różnych rodzajów aktywności.

  1. Czytania. Jeżeli w czasie swojej edukacji nie brałaś/eś udziału w zajęciach z przedsiębiorczości, to nic straconego. Nawigator dostarczy treści niezbędnych do przedsiębiorczego myślenia i planowania, pomoże zrozumieć podstawowe terminy biznesowe oraz wskaże, w jaki sposób znaleźć potrzebne informacje. Nie musisz czytać wszystkiego od razu. Zadbaj raczej o to, aby lektura tekstów zawartych w Nawigatorze była dla Ciebie zrozumiała.

  2. Namysłu. Wielokrotnie w czasie pracy z narzędziem będziemy Cię zapraszać do refleksji i przemyśleń – to podstawowa zasada planowania własnego biznesu. Za każdym razem, gdy, pracując z Nawigatorem, napotkasz instrukcję „Zastanów się”, poświęć odpowiednią ilość czasu na przemyślenie i zrozumienie, w jaki sposób to, o co pytamy, może mieć związek z Twoją firmą.

  3. Wykonywania zadań. To najważniejsza część pracy z Nawigatorem. Po lekturze każdej części tematycznej oraz po zastanowieniu będziesz proszona/y o wykonanie określonego zadania. Wszystkie zadania zostały dobrane w taki sposób, aby Ci pomóc, po pierwsze podjąć decyzję, czy na pewno chcesz prowadzić własną firmę, a po drugie pomóc zaplanować wszystkie jej najważniejsze aspekty. Notatki, które będziesz tworzyć podczas wykonywania zadań, będą automatycznie zapisywane w dokumencie nazwanym „Plan działalności”, który ma po zakończeniu pracy z Nawigatorem w sposób możliwie całościowy opisywać Twój pomysł na biznes.

Plan działalności” to najważniejszy dokument, który stworzysz, pracując z Nawigatorem Przedsiębiorczości. Składa się on z dwóch części: Rozdziału A – „Dlaczego chcę mieć własna firmę” oraz Rozdziału B – „Moja własna firma”. Pierwszy rozdział ma uświadomić Ci oczekiwania i cele związane z działalnością gospodarczą. Drugi ma pomóc Ci zaplanować firmę od początku do końca.