Moduł IV: Opis przedsięwzięcia (biznesplan)

Cele, misja, wizja, wartości

Baza wiedzy Słownik Katalog stron

Moduły


Działalność zawodowa, a w szczególności własna działalność gospodarcza, pochłania znaczną część naszego czasu i energii. Dlatego na etapie planowania własnej firmy ważne jest określenie naszych oczekiwań względem tej działalności oraz naszych osobistych i firmowych celów.

Odpowiedzi udzielone na pytania z tej podstrony są podstawą do podjęcia wielu decyzji co do kształtu działalności, którą chcemy prowadzić, i pomogą w opracowaniu dalszych części biznesplanu. Zdefiniowane na tej podstronie cele stanowią kryterium sukcesu – jeżeli zdecydujesz się na prowadzenie działalności, będziesz mógł/mogła porównać osiągnięte wyniki z Twoimi pierwotnymi założeniami i monitorować przebieg postępów.

Odpowiadając szczerze na zadane w tym rozdziale pytania, zdefiniujesz wizję, misję oraz wartości, którymi chcesz kierować się jako przedsiębiorca.

Szczególną uwagę należy zwrócić na zwięzłe i jasne zapisanie odpowiedzi, będziesz jeszcze wiele razy do nich wracał/a. Tam, gdzie to możliwe, bądź jak najbardziej dokładny/a: zapisuj liczby, kwoty, dokładne daty.


Zadania

Twoje cele, misja, wizja i wartości

Widok zadania jest widoczny wyłącznie dla zalogowanych. Zaloguj się lub załóż konto.

Podstawowy profil działalności firmy

Widok zadania jest widoczny wyłącznie dla zalogowanych. Zaloguj się lub załóż konto.

Skojarzenia, które powinna wywoływać moja firma

Widok zadania jest widoczny wyłącznie dla zalogowanych. Zaloguj się lub załóż konto.

Mój sposób funkcjonowania jako szefa/szefowej firmy

Widok zadania jest widoczny wyłącznie dla zalogowanych. Zaloguj się lub załóż konto.

Moje oczekiwania dotyczące przychodów, zysku firmy oraz własnych zarobków

Widok zadania jest widoczny wyłącznie dla zalogowanych. Zaloguj się lub załóż konto.


Podsumowanie

Gratulujemy! Właśnie zdefiniowałeś/zdefiniowałaś cele, jakie stawiasz przed swoim nowym przedsiębiorstwem. Określiłeś/określiłaś przedmiot działalności oraz wartości, skojarzenia, które Twoja firma ma reprezentować. Pracując nad kolejnymi aspektami prowadzonej działalności, wracaj do tej części, by zweryfikować i potwierdzić, że Twoja firma umożliwi Ci spełnienie powyższych założeń.